تمرین انعطاف پذیری

 

 

تمرین انعطاف پذیری 

 

بسیاری از فعالیت ها به دلیل خشکی و کم شدن حرکت مفصل ممکن است به سختی انجام شود. تمرینات انعطاف پذیری در این موارد کمک کننده است. این تمرینات با ایجاد کشش در عضلات و نسج نرم اطراف مفاصل، حرکت مفصل را راحت تر می کند و موجب آسان تر شدن حرکات اندام ها و تنه می شود. این حرکات به حفظ تعادل نیز کمک می کند. دقت کنید اگر به تازگی دچار شکستگی استخوان، کشیدگی عضله یا پیچ خوردگی مفصل شده اید و یا هر مشکل دیگری در مفاصل و استخوان ها دارید از انجام این تمرینات خودداری کرده و به پزشک مراجعه کنید
نکاتی برای تمرینات انعطاف پذیری
برای انجام تمرینات انعطاف پذیری نکات زیر را رعایت کنید:
1 ) قبل از انجام تمرینات انعطاف پذیری با حرکات گرم کننده خود را گرم کنید. انجام حرکات انعطاف پذیری بدون گرم کردن بدن باعث آسیب عضلات و مفاصل خواهد شد.
2 ) به آرامی و در یک وضعیت راحت حرکت را شروع کنید.
3 ) حرکت را به آهستگی انجام دهید. از انجام حرکت سریع یا پرتابی اکیدا خودداری کنید; زیرا حرکت سریع ممکن است باعث سفتی و دردناک شدن عضلات و محدودیت حرکت مفصل شود
4 ) در پایان هر وضعیت10 تا20 ثانیه به همان حالت باقی بمانید.
5 ) حرکت را به نحوی انجام دهید که احساس کشش یا فشار ملایم در مفاصل داشته باشید، نباید حرکت درحدی باشد که ایجاد درد در مفصل نماید
6 ) به آهستگی به حالت عادی برگردید
7 ) هر حرکت را سه بار تکرار کنید
تاثیر حرکات انعطاف پذیری وقتی بیشتر می شود که بدن ابتدا باسایر ورزش ها گرم شده باشد. به طور منظم ورزش کنید.  

/ 1 نظر / 48 بازدید
مهدی عافیتی

باسلام . سایتت خیلی باحال بود کلی استفاده کردم . من یه لینک باکس درست کردم که تازه راه افتاده ولی خوب داره پیش می ره . اگر خواستی امار سایتت 2 برابر بشه برو توی این ادرس و عضو بشو . ولی یادت باشه که اول باید کد لینک باکس رو توی سایتت بزاری وگرنه نمی شه این هم ادرسش . http://torist76.boxu.ir/