ورزشهای رزمی (کیک بوکسینگ)
مطالب مورد نیاز مربیان رزمی
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸

 

 

تمرین انعطاف پذیری 

 

بسیاری از فعالیت ها به دلیل خشکی و کم شدن حرکت مفصل ممکن است به سختی انجام شود. تمرینات انعطاف پذیری در این موارد کمک کننده است. این تمرینات با ایجاد کشش در عضلات و نسج نرم اطراف مفاصل، حرکت مفصل را راحت تر می کند و موجب آسان تر شدن حرکات اندام ها و تنه می شود. این حرکات به حفظ تعادل نیز کمک می کند. دقت کنید اگر به تازگی دچار شکستگی استخوان، کشیدگی عضله یا پیچ خوردگی مفصل شده اید و یا هر مشکل دیگری در مفاصل و استخوان ها دارید از انجام این تمرینات خودداری کرده و به پزشک مراجعه کنید
نکاتی برای تمرینات انعطاف پذیری
برای انجام تمرینات انعطاف پذیری نکات زیر را رعایت کنید:
1 ) قبل از انجام تمرینات انعطاف پذیری با حرکات گرم کننده خود را گرم کنید. انجام حرکات انعطاف پذیری بدون گرم کردن بدن باعث آسیب عضلات و مفاصل خواهد شد.
2 ) به آرامی و در یک وضعیت راحت حرکت را شروع کنید.
3 ) حرکت را به آهستگی انجام دهید. از انجام حرکت سریع یا پرتابی اکیدا خودداری کنید; زیرا حرکت سریع ممکن است باعث سفتی و دردناک شدن عضلات و محدودیت حرکت مفصل شود
4 ) در پایان هر وضعیت 10 تا 20 ثانیه به همان حالت باقی بمانید.
5 ) حرکت را به نحوی انجام دهید که احساس کشش یا فشار ملایم در مفاصل داشته باشید، نباید حرکت درحدی باشد که ایجاد درد در مفصل نماید
6 ) به آهستگی به حالت عادی برگردید
7 ) هر حرکت را سه بار تکرار کنید
تاثیر حرکات انعطاف پذیری وقتی بیشتر می شود که بدن ابتدا باسایر ورزش ها گرم شده باشد. به طور منظم ورزش کنید.  

(چوپانی)牧畜
چوپانی هستم.30سال رزمی کار میکنم. دان6 کیک بوکسینگ.دان4کاراته.دان2تکواندو. مسئول سوپرکیک بوکسینگ استان تهران
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


Google


در كل اينترنت
در اين سايت

آموزش وبلاگ نويسي

.

مركز برترين كدهاي جاوا فارسي

Main