ورزشهای رزمی (کیک بوکسینگ)
مطالب مورد نیاز مربیان رزمی
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - سه‌شنبه ٢٢ دی ۱۳۸۸

شایع ترین گرفتگی ها در عضله پشت ساق و بالای کتف بروز می کند


و همچنین کمبود روی فرد را در معرض ابتلا به گرفتگی های عضلانی قرار می دهد . C کمبود کلسیم برخی ویتامین های گروه
دکتر فتانه اکبری متخصص طب فیزیکی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد : گرفتگی های عضلانی به دنبال فعالیت های ورزشی بیش از حد تحمل اتفاق می افتد که به صورت دردهای بعد از ورزش و احساس محدودیت حرکت بروز می کند. همچنین به دنبال فعالیت های نامناسب بدنی برخی از عضلات دچار دردهای مزمن شده که به طور عام گرفتگی عضلانی نامیده می شوند.
وی با بیان این مطلب که هر عضله ای که بیش از حد تحمل تحت فشار قرار گیرد ممکن است دچار گرفتگی شود افزود : بیشترین و شایع ترین گرفتگی های عضلانی معمولا در عضلات پشت ساق بالای کتف و پشت گردن بروز می کند.
این متخصص طب فیزیکی با اشاره به روش های برطرف کردن گرفتگی های عضله گفت : بهترین اقدام هنگام گرفتگی عضله استفاده از ماساژ گرما و سرما است . همچنین کشش عضله کمک فراوانی به رفع گرفتگی می کند.
وی در این باره ادامه داد : معمولا در التهاب ها و گرفتگی های حاد ماساژ سرما و در گرفتگی های مزمن ماساژ گرما به کار گرفته می شود.
دکتر اکبری با اشاره به عوامل مستعد کننده گرفتگی های عضله گفت : گروهی از کمبود متابولیسم ها مانند کمبود برخی از مواد و روی می تواند فرد را مستعد ابتلا به گرفتگی های عضله کند . C معدنی کلسیم ویتامین های گروه
این متخصص طب فیزیکی در پایان به گرفتگی های عضله پا در زنان باردار اشاره کرد و گفت : در دوران بارداری به دلیل برخی تغییرات هورمونی و همچنین کمبود مواد معدنی ویتامین ها و به ویژه کمبود کلسیم ممکن است مشکلات گرفتگی عضله ایجاد شود که گرم کردن ماساژ و کشش عضله در برطرف شدن گرفتگی موثر است

(چوپانی)牧畜
چوپانی هستم.30سال رزمی کار میکنم. دان6 کیک بوکسینگ.دان4کاراته.دان2تکواندو. مسئول سوپرکیک بوکسینگ استان تهران
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


Google


در كل اينترنت
در اين سايت

آموزش وبلاگ نويسي

.

مركز برترين كدهاي جاوا فارسي

Main