ورزشهای رزمی (کیک بوکسینگ)
مطالب مورد نیاز مربیان رزمی
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳٩٠

مبحث های مختلف در درون علوم ورزشی است که به خوبی درک کرده و با تاخیر شروع کوفتگی عضلانی و یا DOMS یکی از آنها وجود دارد.

DOMS تجربه آشنا برای ورزشکاران در هر سطح است و می تواند به عنوان درد عضلات رخ می دهد 24 -- 48 ساعت پس از ورزش شدید. احساس می تواند از یک ناراحتی مختصر تا درد ناتوان کننده متغیر است.

به تأخیر افتادن شروع کوفتگی عضلانی متفاوت از کوفتگی عضلانی حاد است که می تواند در طول احساس و یا بلافاصله پس از تقلا ورزش سنگین. این است که معمولا منتسب به افزایش در یونهای هیدروژن در ارتباط با تجمع اسید لاکتیک و یا ادم که ساخت مایع در بافت ها اغلب توسط بدنسازان در حال پمپ کردن نامیده است.

نظریه های متعددی پیشنهاد شده است به توضیح علت زمینه ای از شروع درد عضلانی تاخیر ، با این حال هیچ کدام جهانی پذیرفته شده است. هم وجود دارد بسیاری از ادعاهای حدیثی که اثر DOMS را می توان با روش درمان های مختلف کاهش می یابد. باز هم ، بدون استفاده از روش تا به هر قطعی ، پشتیبانی تجربی ؛ به همین ترتیب برای پیشگیری از درد عضلات شروع به تاخیر افتاد.


علل درد عضلانی تاخیر شروع

اگر چه پاتوفیزیولوژی واقعی از DOMS قابل بحث است ، بیشتر پژوهشگران موافقند که آن را از اقدام شدید عضلات خارج از مرکز (1) نتایج.

استون و همکاران (2) در بر داشت که اقدامات عضلانی استاتیک و متحدالمرکز باعث درد کم یا بدون تاخیر در مقایسه به درد شدید احساس با آموزش مقاومت خارج از مرکز.

مطالعات انجام شده بر روی فعالیت های استقامتی ، مبتنی بر پیدا کرده اند که تعصب خارج از مرکز در حال اجرا سراشیبی در نتایج تردمیل در سطح قابل توجهی بالاتر از درد عضلانی تاخیر در شروع به در حال اجرا بر روی تخت (3،4) در مقایسه با. این یک پدیده بسیاری از سقوط دونده می تواند به شهادت است!

اسید لاتیک بفرمول
اسید لاکتیک و تجمع آن زمانی تصور می شد به یکی از علل عمده از DOMS ، با این حال این مورد نمی باشد. لاکتات خون را برمی گرداند به سطوح در حال استراحت در عرض یک ساعت ورزش حتی پس از حملات بسیار شدید از کار (5). مطالعات بر روی سراشیبی در حال اجرا (3،4) در بر داشت که هر چند آن را در DOMS بیشتری نسبت به سطح در حال اجرا منجر به تولید قابل توجهی کمتر تجمع لاکتات خون.

تجزیه بافت های عضلانی
به تأخیر افتادن شروع کوفتگی عضلانی ممکن است در نتیجه از تجزیه بافت عضلانی است. بیوپسی عضله گرفته شده از دوندگان ماراتن بعد از مسابقه یا آموزش ، هایلایت خسارت سلولی قابل توجهی در این عضلات ورزشکاران (7). sarcolemma (غشای سلولی) ممکن است پاره شود (6) اجازه می دهد محتویات سلول به میان فیبرهای عضلانی دیگر چکه کردن است. آسیب به رشته های انقباضی اکتین و پروتئین اساسی عضله و همچنین پیکربندی دیسک Z (مسئول پشتیبانی ساختاری) ، همچنین گزارش شده است (7).

پاسخ التهابی
ورزش های سنگین از نوع است که در نتیجه در DOMS اغلب می توانید پاسخ سیستم ایمنی را القاء کنند. تعداد گلبولهای سفید خون نشان داده شده است که برای افزایش فعالیت های زیر شدید (8،9). این امر منجر به این فرضیه که DOMS توسط یک واکنش التهابی در عضلات ایجاد می شود.

در تلاش برای ضعیف شدن اثرات درد عضلانی تاخیر در شروع ، محققان تلاش کرده اند تجویز ورزشکاران با داروهای ضد التهابی است. با این حال ، این رویکرد ناموفق در کاهش یا از وقوع و یا شدت از درد بوده است. اخیرا ، مشخص شده است که میکروسکوپی آسیب عضلانی ناشی از ورزش سنگین در واقع ممکن است باعث یک واکنش التهابی در عضلات است. مشاهده Tidall (10) برای بحث در عمق در پاسخ سلولی التهابی به آسیب حاد عضلانی است.

به نظر می رسد احتمال وجود دارد که حاد آسیب ساختاری به بافت های عضلانی می رسانند آغاز وقوع DOMS. این می تواند راه اندازی یک زنجیره ای از حوادث است که منجر به نکروز (مرگ سلولی) به اوج در حدود 48 ساعت بعد از ورزش. محتویات داخل سلولی و محصولات از ضعف ایمنی ، پاسخ و سپس در خارج از سلول های تحریک انتهای اعصاب ماهیچه (11) جمع می شوند.


 

 

کاهش اثرات درد عضلانی تاخیر شروع

نتایج DOMS در از دست دادن نیروی حداکثر و می تواند عملکرد در یک آزمون حداکثر 1 - repetiton به عنوان مثال (12) را کاهش دهد. این ممکن است به علت سه عامل :

1) آسیب فیزیکی به بافت ماهیچه ای
2) عدم جفت تحریک انقباض
3) از دست دادن پروتئین های انقباضی

DOMS نیز در از دست دادن طیف وسیعی از حرکت و عضلات الگوهای استخدام (18) نتیجه می شود.

هیچ روش نشان داده شده است که به میزان قابل توجهی سرعت بهبودی از درد عضلانی تاخیر در شروع.

ماساژ نشان داده شده است تا به تغییر نتایج که ممکن است به زمان برنامه ماساژ و نوع تکنیک ماساژ استفاده می شود نسبت داد. این می تواند ناراحتی در ارتباط با DOMS (13،14،15) را کاهش دهد و شاید حتی تورم (13) اما به نظر نمی رسد که عملکرد ماهیچه (13،14،15) را تحت تاثیر قرار دهند. کرایوتراپی (حمام یخ یا بسته یخ) (16،17) ، کشش (18) ، هومیوپاتی (19) ، سونوگرافی (20) و الکتریکی روش فعلی (21،22) هیچ تاثیری در مطالعات بالینی بر روی کاهش درد عضلانی نشان داده و یا DOMS دیگر مربوط اثرات.

ویتامین C نقش مهمی در ترمیم بافت همبند و حدیثی از گزارش نشان می دهد که مکمل آنتی اکسیدان می تواند اثرات درد عضلانی تاخیر در شروع رقیق است. با این حال ، این است که توسط آزمایشات بالینی (23،24 ، 25) نه تایید. مصرف ویتامین C در دوزهای زیاد توصیه نمی شود و می تواند در برخی موارد ، مضر باشد.

در نهایت ، یک مطالعه اخیر توسط میلر و همکاران (26) اثر مکمل پروتئاز در پیشگیری و بازیابی از DOMS نشان داد...

گروه آزمون نشان داد بهبود عملکرد انقباضی و اثرات کاهش درد عضلانی تاخیر در شروع پس از سراشیبی در حال اجرا در مقایسه با گروه دارونما به طور قابل توجهی برتر است.

اگر چه ورزش شدید ، به خصوص پس از اخراج از کار طولانی مدت از فعالیت ، می تواند باعث DOMS ، جلسات آموزش های بعدی به احتمال زیاد به درد تاخیر (13) در نتیجه کمتر است.

(چوپانی)牧畜
چوپانی هستم.30سال رزمی کار میکنم. دان6 کیک بوکسینگ.دان4کاراته.دان2تکواندو. مسئول سوپرکیک بوکسینگ استان تهران
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


Google


در كل اينترنت
در اين سايت

آموزش وبلاگ نويسي

.

مركز برترين كدهاي جاوا فارسي

Main