ورزشهای رزمی (کیک بوکسینگ)
مطالب مورد نیاز مربیان رزمی
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - جمعه ٢٠ امرداد ۱۳٩۱

مربیگری ورزشکاران در هر سطحی مهارت های زیادی می طلبد. بسته به سطحی که وی مربیگری میکند شاید نقش فردی انگیزاننده، کارشناس تکنیک ورزشی، روانشناس، راننده اتوبوس، نگهدارنده کودکان، مدیر، برنامه ریز یا چندتا از آنها را به عهده بگیرد. وقتی مربی با عده ای از ورزشکاران کار می کند علاوه بر سطح مهارت های ورزشی آنها با شخصیت آنان نیز سرکار و تعامل دارد. هنگامیکه ورزشکاری در قالب گروه رشد و پیشرفت می کند مربی برای تضمین تداوم پیشرفت وی باید شیوه مربیگری خود را نیز تغییر دهد. به نظر می رسد موفقیت در کار با ورزشکاران نخبه بیشتر از آنکه به شیوه «هرچی من می گویم» متکی باشد به رضایت بین مربی و ورزشکار مربوط می شود. ورزشکاران نخبه لازم است که نقش بیشتری در هدف گزینی (goal setting) و طراحی ساختار تمرین داشته باشند. همچنین آنان مسئولیت بیشتری برای حفظ نظم و انضباط شخصی دارند.

درک استرس و مدیریت استرس عامل مهمی است. محیط های با استرس بالا منجر به افت ورزشکار می شوند. مربیان این شرایط را تشخیص داده و انتظاراتی که از ورزشکاران، چه حرفه ای و چه مبتدی می رود را درک می کنند. بر این اساس سئوالات زیر برای مربیان پیش می آید:

آیا دادن آزادی عمل زیاد به ورزشکاران مبتدی هنگام آموزش صحیح است؟ آیا آموزش مهارت های پایه برای ورزش های رقابتی مناسب است؟ آیا مربیان مستبد در سطوح مبتدی و حرفه ای جایگاهی دارند؟

هریک از این سئوالات در زمینه های خود قابل پاسخگویی خواهد بود.


ادامه مطلب ...
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - جمعه ۱۳ امرداد ۱۳٩۱
1- 50 تا 60 درصد و ضربان قلب مابین 100 تا 119 : این مربوط به گرم کردن است یا فعالیتهای معمولی مانند: کشش عضلات قبل از تمرین- فعالیتهای معمول و روزمره مثل غذا پختن جارو کردن و ...
2-60 تا70 درصد توان و ضربان قلب مابین 120تا139 : این محدوده ی تمرینات هوازی و چربی سوزی و تناسب اندام است.
3- 70 تا 80 درصد وضربان قلب 140 تا 159 : تمرینات با این شدت برای بالا بردن استقامت  قلب و بدن میباشد. کسانی که  نیاز به افزایش استقامت دارند باید با این درجه و شدت تمرین کنند.
4- 80 تا 90 درصد توان وضربان قلب 160 تا179: حد و شدت تمرینات در این درجه سخت و طاقت فرسا است و نمیتوان برای مدت زمان زیادی با همین شدت ادامه فعالیت داد.
5- 90 تا 100درصد توان و ضربان قلب 180تا200 : تمرینات بسیار سخت و فشرده است این حداکثر توان یک فرد 20 ساله است. مدت زمان بسیار کوتاهی را میتواند با این شدت کار کرد.

امیدوارم مفید بوده باشه. حتمآ نظرات شما در روند کمی و کیفی وبلاگ موثر خواهد بود.

 

(چوپانی)牧畜
چوپانی هستم.30سال رزمی کار میکنم. دان6 کیک بوکسینگ.دان4کاراته.دان2تکواندو. مسئول سوپرکیک بوکسینگ استان تهران
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


Google


در كل اينترنت
در اين سايت

آموزش وبلاگ نويسي

.

مركز برترين كدهاي جاوا فارسي

Main