ورزشهای رزمی (کیک بوکسینگ)
مطالب مورد نیاز مربیان رزمی
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - پنجشنبه ۱٩ آبان ۱۳٩٠

اصول دهگانه اصلی ذیل را می توان در آماده سازی بدن در رشته های مختلف ورزشی جهت پیشگیری از آسیب دیدگی به کار برد .

1)  گرم کردن و سرد کردن

2)  تدریجی عمل کردن : روزانه مقدار کمی به فعالیت خود بیفزائید . (رسیدن به بالاترین سطح آمادگی به شش تا هشت هفته وقت نیاز دارد .)

3)زمانبندی: از فعالیت بیش از اندازه پرهیز کنید بسته به رشته ورزشی دوره های تمرین باید از یک ساعت تا یک ساعت و چهل و پنج دقیقه طول بکشد . ( فرد خسته مستعد پذیرش صدمات بدنی است .)

4) شدت عمل : به جای میزان فعالیت بر شدت آن تاکید نمائید .

5) میزان ظرفیت : از ورزشکاران آن مقدار فعالیت بدنی انتظار داشته باشید که محدودیت های فیزیولوژیک او اجازه می دهد و با حفظ ایمنی و سلامتی وی قابل انجام است.

6)  قدرت بدنی : باعث افزایش مقاومت عضلانی در مقابل نیروهای وارده بر آن می گردد . افزایش قدرت به معنی ایجاد استقامت و سرعت بیشتر نیز می شود.


ادامه مطلب ...
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳٩٠

مبحث های مختلف در درون علوم ورزشی است که به خوبی درک کرده و با تاخیر شروع کوفتگی عضلانی و یا DOMS یکی از آنها وجود دارد.

DOMS تجربه آشنا برای ورزشکاران در هر سطح است و می تواند به عنوان درد عضلات رخ می دهد 24 -- 48 ساعت پس از ورزش شدید. احساس می تواند از یک ناراحتی مختصر تا درد ناتوان کننده متغیر است.

به تأخیر افتادن شروع کوفتگی عضلانی متفاوت از کوفتگی عضلانی حاد است که می تواند در طول احساس و یا بلافاصله پس از تقلا ورزش سنگین. این است که معمولا منتسب به افزایش در یونهای هیدروژن در ارتباط با تجمع اسید لاکتیک و یا ادم که ساخت مایع در بافت ها اغلب توسط بدنسازان در حال پمپ کردن نامیده است.

نظریه های متعددی پیشنهاد شده است به توضیح علت زمینه ای از شروع درد عضلانی تاخیر ، با این حال هیچ کدام جهانی پذیرفته شده است. هم وجود دارد بسیاری از ادعاهای حدیثی که اثر DOMS را می توان با روش درمان های مختلف کاهش می یابد. باز هم ، بدون استفاده از روش تا به هر قطعی ، پشتیبانی تجربی ؛ به همین ترتیب برای پیشگیری از درد عضلات شروع به تاخیر افتاد.


ادامه مطلب ...
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳٩٠

فکر می کنم از اصل FITT به عنوان مجموعه ای از قوانین است که باید رعایت و به منظور بهره مندی از هر نوع از برنامه های آموزش تناسب اندام.

این قوانین مربوط به فرکانس ، شدت ، نوع و زمان (FITT) ورزش...

این چهار اصل آموزش تناسب اندام به افراد ورزش در پایین به سطح آموزش متوسط ​​قابل اجرا هستند و ممکن است مورد استفاده برای ایجاد دستورالعمل برای هر دو قلبی تنفسی و آموزش مقاومت است.

اصل FITT است استفاده می شود به راهنمای توسعه برنامه های تناسب اندام منحصر به فرد و قرار دادی است که برای نیازهای خاص فرد تهیه است.


ادامه مطلب ...
(چوپانی)牧畜
چوپانی هستم.30سال رزمی کار میکنم. دان6 کیک بوکسینگ.دان4کاراته.دان2تکواندو. مسئول سوپرکیک بوکسینگ استان تهران
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


Google


در كل اينترنت
در اين سايت

آموزش وبلاگ نويسي

.

مركز برترين كدهاي جاوا فارسي

Main