ورزشهای رزمی (کیک بوکسینگ)
مطالب مورد نیاز مربیان رزمی
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - پنجشنبه ۱٩ خرداد ۱۳٩٠

غذای قبل از تمرین



بسیاری‌ از ورزشکاران‌ بر روی‌ غذای‌ قبل‌ از ورزش‌ تاکید زیادی‌ دارند و باور دارند که‌ این‌ امر، عنصر کلیدی‌ اجرای‌ حرکات‌ ورزشی‌ است‌. باید به‌ یاد داشته‌ باشیم‌ غذایی‌ که‌ در طول‌ دوره‌ تمرین‌ خورده‌ می‌شود و غذا و آبی‌ که‌ در طول‌ مدت‌ ورزش‌ مصرف‌ می‌شود نیز مهم‌ اند. غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود باید به‌ عنوان‌ یک‌ موقعیت‌ خوب‌ برای‌ تنظیم‌ صحیح‌ میزان‌ کربوهیدرات‌ و مایعات‌ بدن‌ در نظر گرفته‌ شود وتضمین‌ کند که‌ در طول‌ ورزش‌ راحت‌ خواهید بود.
چه‌ زمانی‌ باید غذا بخوریم‌؟
غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ مصرف‌ می‌شود، فقط‌ هنگامی‌ مفید است‌ که‌ هضم‌ و جذب‌ شود. یعنی‌ شما باید طوری‌ غذای‌ دریافتی‌ تان‌ را تنظیم‌ کنیدکه‌ سوخت‌ مورد نیاز در طول‌ تمرین‌، در دسترس‌ بدن‌ شما باشد. زمان‌ لازم‌ برای‌ هضم‌، به‌ نوع‌ و میزان‌ غذایی‌ که‌ مصرف‌ شده‌ است‌ بستگی‌ دارد. عموماً هضم‌ غذاهای‌ پرچرب‌، پروتئین‌ و فیبر نسبت‌ به‌ بقیه‌ غذاها نیاز به‌ وقت‌ بیشتری‌ دارد و ممکن‌ است‌ باعث‌ ناراحتی‌ معده‌ در طول‌ ورزش‌ شود. هضم‌ غذاهای‌ پرحجم‌ زمان‌ بیشتری‌ می‌گیرد.
شما باید خودتان‌ تجربه‌ کنید که‌ چه‌ نوع‌ زمانبندی‌ تغذیه‌ای‌، نیازهای‌ فردی‌ شما را برآورده‌ می‌کند. عموماً، ورزشکارانی‌ که‌ مشغول‌ ورزش‌هایی‌ با شدت‌ فعالیت‌ کم‌ هستند یا ورزش‌ هایی‌ که‌ وزن‌ بدن‌ با وسیله‌ دیگری‌ تحمل‌ می‌شود، نسبت‌ به‌ ورزش‌های‌ دیگر مثل‌ دو که‌ شکم‌ در طول‌ ورزش‌ تکان‌ می‌خورد، می‌توانند میزان‌ بیشتری‌ غذا در معده‌ خودشان‌ تحمل‌ کنند.


ادامه مطلب ...
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - جمعه ۱۳ خرداد ۱۳٩٠
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - دوشنبه ٩ خرداد ۱۳٩٠
بازسازی سیستم متابولیکی عضله پس از ورزش
سیستم فسفاژن
سیستم گلیکوژن – لاکتیک اسید (بی هوازی)
سیستم آئروبیک (هوازی)
مواد غذایی مصرفی در حین فعالیت عضلانی
بازسازی سیستم متابولیکی عضله پس از ورزش
سرعت بازسازی و آمادگی مجدد یک ورزشکار در فاصله فعالیتهای شدید مهمترین عامل تعیین کننده در رقابتهای قهرمانی است. در حقیقت سرعت برگشت سیستم انرژی مصرف شده به وضعیت نرمال عامل تعیین کننده است. حال به طور خلاصه نحوه برگشت در هر یک از سیستمهای سه گانه را مورد بحث قرار می دهیم.
سیستم فسفاژن
چنانکه قبلاً نیز اشاره شد در یک فعالیت شدید و سریع عضلانی تمام ذخیره سیستم انرژی فسفاژن در عرض 10 الی 15 ثانیه تمام می شود. زمان برگشت به حال عادتی ، یعنی دوباره سازی مواد مصرفی در این سیستم حدود 3 الی 5 دقیقه است. به عنوان مثال یک قهرمان پرش ارتفاع پس از 3 الی 5 دقیقه آماده برای انجام پرش بعدی است.
سیستم گلیکوژن – لاکتیک اسید (بی هوازی)

ادامه مطلب ...
(چوپانی)牧畜
چوپانی هستم.30سال رزمی کار میکنم. دان6 کیک بوکسینگ.دان4کاراته.دان2تکواندو. مسئول سوپرکیک بوکسینگ استان تهران
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


Google


در كل اينترنت
در اين سايت

آموزش وبلاگ نويسي

.

مركز برترين كدهاي جاوا فارسي

Main