ورزشهای رزمی (کیک بوکسینگ)
مطالب مورد نیاز مربیان رزمی
نویسنده: (چوپانی)牧畜 - یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸

 

 

تمرین انعطاف پذیری 

 

بسیاری از فعالیت ها به دلیل خشکی و کم شدن حرکت مفصل ممکن است به سختی انجام شود. تمرینات انعطاف پذیری در این موارد کمک کننده است. این تمرینات با ایجاد کشش در عضلات و نسج نرم اطراف مفاصل، حرکت مفصل را راحت تر می کند و موجب آسان تر شدن حرکات اندام ها و تنه می شود. این حرکات به حفظ تعادل نیز کمک می کند. دقت کنید اگر به تازگی دچار شکستگی استخوان، کشیدگی عضله یا پیچ خوردگی مفصل شده اید و یا هر مشکل دیگری در مفاصل و استخوان ها دارید از انجام این تمرینات خودداری کرده و به پزشک مراجعه کنید
نکاتی برای تمرینات انعطاف پذیری
برای انجام تمرینات انعطاف پذیری نکات زیر را رعایت کنید:
1 ) قبل از انجام تمرینات انعطاف پذیری با حرکات گرم کننده خود را گرم کنید. انجام حرکات انعطاف پذیری بدون گرم کردن بدن باعث آسیب عضلات و مفاصل خواهد شد.
2 ) به آرامی و در یک وضعیت راحت حرکت را شروع کنید.
3 ) حرکت را به آهستگی انجام دهید. از انجام حرکت سریع یا پرتابی اکیدا خودداری کنید; زیرا حرکت سریع ممکن است باعث سفتی و دردناک شدن عضلات و محدودیت حرکت مفصل شود
4 ) در پایان هر وضعیت 10 تا 20 ثانیه به همان حالت باقی بمانید.
5 ) حرکت را به نحوی انجام دهید که احساس کشش یا فشار ملایم در مفاصل داشته باشید، نباید حرکت درحدی باشد که ایجاد درد در مفصل نماید
6 ) به آهستگی به حالت عادی برگردید
7 ) هر حرکت را سه بار تکرار کنید
تاثیر حرکات انعطاف پذیری وقتی بیشتر می شود که بدن ابتدا باسایر ورزش ها گرم شده باشد. به طور منظم ورزش کنید.  

نویسنده: (چوپانی)牧畜 - شنبه ۱٠ بهمن ۱۳۸۸

. گلوکزامین چیست؟

 
ترکیب مولکول گلوکز با اسید آمینه را، گلوکزامین می نامند. این ماده سنگ بنای غضروف است. سولفات گلوکزامین، شکلی از گلوکزامین، با خواص فوق العاده سودمند، مخصوصا برای بهبود بافت پیوندی است.
سولفات گلوکزامین، یک مولکول ساده کوچک است، که بخاطر بهبود و نرم کردن غضروف اطراف مفاصل آسیب دیده، برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است.
 
بدن، سولفات گلوکزامین را، پس از گوارش، بسرعت و بخوبی جذب می کند. این ماده، بمقدار زیاد در خوراکیهایی طبیعی، مثل صدف دریایی یافت می شود.
 
2. خاصیت گلوکزامین و شواهد علمی
 
طبق تحقیقات تایید شده، سولفات گلوکزامین در بهبود زخم و همچنین بازسازی غضروف مفاصل نقش دارد. این ماده، با فراهم آوردن مواد خام اصلی در غضروفها، به نوسازی آنها و کاهش درد مفاصل کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند که جذب این مکمل در بدن، بهتر از هر "تقویت کننده مفصل" دیگری است. میزان جذب آن، بدلبل ابعاد کوچک، 98% است – این عدد را با 13% میزان جذب سولفات کندریتین مقایسه کنید، تا کارایی بهتر گلوکزامین را دریابید. این مکمل، با تحریک تولید بیشتر مایع مفصلی، به روانی مفاصل بدن کمک می کند. تحقیقات اخیر حاکی از نقش گلوکزامین، بعنوان سنگ بنای غضروف، در بازسازی غضروف مفاصل انسان است.
 
3. چه کسانی به این مکمل نیاز دارند؟
 
نه تنها، بیماران مبتلا به درد مفاصل، بلکه ورزشکاران و رزمی کاران هم می توانند از سولفات گلوکزامین بهره زیادی ببرند. در واقع، تقریبا همه کسانی که وزنه می زنند، برخی از مفاصلشان را بیش از حد بکار می گیرند. مصرف گلوکزامین می تواند به تقویت و بازسازی مفاصل چنین افرادی کمک کند. علائمی از کمبود این ماده در انسانها دیده نشده است.
 
4. مقدار مصرف و عوارض جانبی
 
نتیجه اغلب تحقیقات، حاکی از تاثیر عالی سه بار مصرف حدود 500 میلی گرم از این مکمل در روز است. موردی از مسمومیت ناشی از مصرف متعادل سولفات گلوکزامین گزارش نشده است.در کل مقدار مصرف 1 عدع قرص بهد از ناهار می باشدو

نویسنده: (چوپانی)牧畜 - یکشنبه ٤ بهمن ۱۳۸۸
best-time-for-exercise
آیا می دانید بهترین زمان ورزش چه موقعی است ؟
در مورد اهمیت ورزش نیاز بشر امروز به فعالیتهای فراموش شده ای جسمانی و واژه هایی چون (( ورزش ، سلامت ، نشاط )) بسیار خوانده و شنیده ایم در مقاله زیر سعی شده است تا بر اساس تحقیقات دانشمندان بهترین زمان برای تمرین و ورزش بیان گردد .

بهترین زمان تمرین بعد از ظهر می باشد

تحقیقات نشان می دهد بهترین زمان ورزش بسته به دمای بدن تعیین شود .
بعد از ظهر ها حدود ساعت 4 تا 5 دمای بدن اکثر مردم در بالاترین حد خود قرار دارد .
قدرت ، استقامت و انعطاف بدن بعد از ظهرها در بالاترین حد خود است .

در حدود ساعت 4 و 5 بعد از ظهر ، قدرت و نیروی بدن استقامت و انعطاف در انجام حرکات ورزشی نسبت به ساعتهای دیگر شبانه روز حدود 5 درصد بالاتر می باشد .


احتمال آسیب دیدگی در بعد از ظهر ها کمتر است

همانطور که گفتیم بعد از ظهر ها دمای بدن انسان در بالاترین حد خود است و در نتیجه ماهیچه ها و بافتهای عضلانی گرم و آماده انجام حرکات ورزشی هستند . بالا بودن قدرت ، استقامت و انعطاف در بعد از ظهر ها به معنای پایین آمدن ، احتمال مصدومیت و آسیب دیدیگی است .


تمرین بعد از ظهر  در کیفیت خواب تاثیر مثبت دارد

ورزش کردن در بعد از ظهر به روند خواب تاثیر به سزایی دارد . افرادی که بعد از ظهر ها به تمرینهای ورزشی می‌پردازند داشتن خواب سالم را تجربه می کنند ولی در مقایسه آنهایی که در ساعتهای پایانی شب به ورزش می‌پر‌‌دازند با مشکل بی خوابی مواجه هستند .
شاید بتوان گفت به غیر از بعد از ظهرها در مقایسه بین صبح و شب صبح ها زمان مناسب تری برای انجام حرکات ورزشی می‌باشد ، از ورزش کردن به وقت غافل نشوید .

:منابع

www.BBC.co.ukhealth

(چوپانی)牧畜
چوپانی هستم.30سال رزمی کار میکنم. دان6 کیک بوکسینگ.دان4کاراته.دان2تکواندو. مسئول سوپرکیک بوکسینگ استان تهران
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :


Google


در كل اينترنت
در اين سايت

آموزش وبلاگ نويسي

.

مركز برترين كدهاي جاوا فارسي

Main